طرح گلشن مطابقت بر زیرنقش هندسی اش در مستطیل مسجد النبی کوهسنگی مشهد گلشن، براساس مدارک جان دار،حصار، و چهار ساختمان بلند، دو ورودی، دو عمارت اساسی و ابنیه خدماتی، مکان آلاچیقها و طرح هندسی کرتها و معابر و جهت شمال معین گردیدهاست.
خیابان به طور کامل در اواسط گلشن نشسته و از ورودی اساسی در جنوب تا ذیل عمارت بالا امتداد داراست و به ورودی شمالی پیوند میخورد و مبنا تقارن نقوش منحنی طرح گلشن میباشد.
جلوی هر ورودی گلشن فضایی نیم دایره بوده که به وسیله، جلوخانهایی برای گلشن صورت می داده اند.
گلشن نشاط از بالا به ذیل منقسم به سه آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد تخت اساسی بوده میباشد: دو تخت مستطیل یکیاز در ابتدا و یکیاز در زیر و یک تخت تعالی مربع در اواسط.
تخت پایینی نهالستان و تخت بالایی محل کرتهای میوه بوده میباشد. وجود نهالستان برای جدید شدن درختان مثمر، آدرس میباشد از جریان پویای معاش گلشن
در چهار کنج تخت مربع میانی پوشش گیاهی به چشم میخورد، البته فضاهای اواسط خالی اند که گمان می رود در آن فرصت، محل کشت علوفه یا این که غلات بوده اند.
شاهدان محلی چهار کنج را تخته های رز (کرت انگور) بیان می نمایند. این فضاسازی در چهار کنج مربع نقشی دیدنی در گلشن آرایی و کلیت انتظام هندسی گلشن دارااست و مثال ای میباشد از تعامل کاشت درختان مثمر و پیاده سازی زیباشناختی در گلشن اهل ایران.
تخت مربع میانی که عمارت اواسط رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد (بیرونی یا این که عمارت حکومتی) در آنجاست، محل موادسازنده اصلی منظر پردازی در گلشن و راءس ثقل کلیه اتفاقات دیدنی گلشن سازی بوده میباشد.
نظام زمین در گلشن نشاط نیشابور شیب شمال شرقی ـ جنوب غربی و زمین در برخی قسمتها تندتر و در بعضی ملایم خیس میباشد.
این فرمان در تخت بندی گلشن و پیاده سازی جزئیات و عناصری مانند پله و آبشرهها نقش داشته میباشد.
در معابر و حواشی همانند بخش اعظمی دیگر از باغهای اهل ایران، اثر ها کف سازی یا این که جدول گذاری مشاهده نشد، گویی ثبت و خوانایی معابر مدیون ستون درختان و جویهای پیرامونی بوده میباشد.
انتظام هندسی محورهای منحنی ب گلشن نشاط ، بر شالوده شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد زیرنقش شطرنجی، برنامه ای جدید و بیانی میباشد از اعتنا و مهارت و سازندگان گلشن در پیاده کردن نقشهای غامض در حجم پانزده هکتار.
این ابتکار، با دقت به روزگار تشکیل داد و معاش گلشن، سوال از قابلیت و امکان اشکال دیگر خلاقیت ها در نظام گیاه، آب، خاک و ابنیه را مطرح می نماید.
طرح گلشن مطابقت بر زیرنقش هندسی اش در مستطیل مسجد النبی کوهسنگی مشهد گلشن، براساس مدارک جان دار،حصار، و چهار ساختمان بلند، دو ورودی، دو عمارت اساسی و ابنیه خدماتی، مکان آلاچیقها و طرح هندسی کرتها و معابر و جهت شمال معین گردیدهاست.
خیابان به طور کامل در اواسط گلشن نشسته و از ورودی اساسی در جنوب تا ذیل عمارت بالا امتداد داراست و به ورودی شمالی پیوند میخورد و مبنا تقارن نقوش منحنی طرح گلشن میباشد.
جلوی هر ورودی گلشن فضایی نیم دایره بوده که به وسیله، جلوخانهایی برای گلشن صورت می داده اند.
گلشن نشاط از بالا به ذیل منقسم به سه آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد تخت اساسی بوده میباشد: دو تخت مستطیل یکیاز در ابتدا و یکیاز در زیر و یک تخت تعالی مربع در اواسط.
تخت پایینی نهالستان و تخت بالایی محل کرتهای میوه بوده میباشد. وجود نهالستان برای جدید شدن درختان مثمر، آدرس میباشد از جریان پویای معاش گلشن
در چهار کنج تخت مربع میانی پوشش گیاهی به چشم میخورد، البته فضاهای اواسط خالی اند که گمان می رود در آن فرصت، محل کشت علوفه یا این که غلات بوده اند.
شاهدان محلی چهار کنج را تخته های رز (کرت انگور) بیان می نمایند. این فضاسازی در چهار کنج مربع نقشی دیدنی در گلشن آرایی و کلیت انتظام هندسی گلشن دارااست و مثال ای میباشد از تعامل کاشت درختان مثمر و پیاده سازی زیباشناختی در گلشن اهل ایران.
تخت مربع میانی که عمارت اواسط رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد (بیرونی یا این که عمارت حکومتی) در آنجاست، محل موادسازنده اصلی منظر پردازی در گلشن و راءس ثقل کلیه اتفاقات دیدنی گلشن سازی بوده میباشد.
نظام زمین در گلشن نشاط نیشابور شیب شمال شرقی ـ جنوب غربی و زمین در برخی قسمتها تندتر و در بعضی ملایم خیس میباشد.
این فرمان در تخت بندی گلشن و پیاده سازی جزئیات و عناصری مانند پله و آبشرهها نقش داشته میباشد.
در معابر و حواشی همانند بخش اعظمی دیگر از باغهای اهل ایران، اثر ها کف سازی یا این که جدول گذاری مشاهده نشد، گویی ثبت و خوانایی معابر مدیون ستون درختان و جویهای پیرامونی بوده میباشد.
انتظام هندسی محورهای منحنی ب گلشن نشاط ، بر شالوده شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد زیرنقش شطرنجی، برنامه ای جدید و بیانی میباشد از اعتنا و مهارت و سازندگان گلشن در پیاده کردن نقشهای غامض در حجم پانزده هکتار.
این ابتکار، با دقت به روزگار تشکیل داد و معاش گلشن، سوال از قابلیت و امکان اشکال دیگر خلاقیت ها در نظام گیاه، آب، خاک و ابنیه را مطرح می نماید.