مرحوم آیة الله حائری، کتاب ارزشمندی دارا هستند کهاین مولف، آن کتاب را از محضر معظم له ودیعت گرفتم و با اذنی وی زیراکس کردم .
هنگامی که دست نویسهای اورا به محضر مقدس وی بردم، از سرویسشان پرسیدم: «آیا برای نقل مطالب این کتاب، مجاز هستم؟» مسجد النبی کوهسنگی مشهد . وی، خلال این که اذن دادند، فرمودند: «اینجانب، درین کتاب ، فقط مطالبی را آوردم که بر صحت آنها یقین دارم و میتوانم بر درستی آنها عهد حضرت عباس بخورم » .
مرحوم آیةالله حائری، در این کتاب میفرمایند :
مسجد جمکران، یک کدام از آیهها باهرات آن حضرت میباشد . توضیح این نوشتهیعلمی، ضمنا یک سری جهت – که شاید خیلیها از آن غافل باشند – مذکور میگردد :
1ـ داستان مسجد جمکران که در بیداری واقع گردیده، در کتاب تاریخ قم که کتاب معتبری می باشد، از صدوق، آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد علیه الرحمه، نقل شدهاست .
مرحوم آقای بروجردی که مرد ظریف و ملایی بود، میفرمود: «این روایت، در زمان صدوق، علیه الرحمه، واقع گردیده و این که وی نقل نموده است، دلالتبر کمال صحت آن دارااست .
2ـ روایت، مشتمل بر جریانی می باشد که مرتبط با یک نفر وجود ندارد، برای این که صبح که عموم بیدار میشوند، رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد میبینند با زنجیر، آرم گذارده گردیده است که عموم باور نمایند . و این زنجیر، مدتی در خانه سید محترمی، ظاهرا به اسم سید ابوالحسن الرضا، بوده میباشد و عموم به آن استشفاء میکردهاند و بعدا، فارغ از هیچ جهت طبیعی، مفقود میخواهد شد .
3ـ مکان بدور از شهر و در میانه کویر، جایی وجود ندارد که آیتم جعل یک شخص جمکرانی بشود، آن هم دست تنها، در یک شب ماه رمضان .
4ـ نوعا، عموم ساده، به واسطهی خواب، یک امامزاده را مشخص مینمایند و مسجد، از تصور عموم بی آلایش، شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد بدور می باشد .
مرحوم آیة الله حائری، کتاب ارزشمندی دارا هستند کهاین مولف، آن کتاب را از محضر معظم له ودیعت گرفتم و با اذنی وی زیراکس کردم .
هنگامی که دست نویسهای اورا به محضر مقدس وی بردم، از سرویسشان پرسیدم: «آیا برای نقل مطالب این کتاب، مجاز هستم؟» مسجد النبی کوهسنگی مشهد . وی، خلال این که اذن دادند، فرمودند: «اینجانب، درین کتاب ، فقط مطالبی را آوردم که بر صحت آنها یقین دارم و میتوانم بر درستی آنها عهد حضرت عباس بخورم » .
مرحوم آیةالله حائری، در این کتاب میفرمایند :
مسجد جمکران، یک کدام از آیهها باهرات آن حضرت میباشد . توضیح این نوشتهیعلمی، ضمنا یک سری جهت – که شاید خیلیها از آن غافل باشند – مذکور میگردد :
1ـ داستان مسجد جمکران که در بیداری واقع گردیده، در کتاب تاریخ قم که کتاب معتبری می باشد، از صدوق، آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد علیه الرحمه، نقل شدهاست .
مرحوم آقای بروجردی که مرد ظریف و ملایی بود، میفرمود: «این روایت، در زمان صدوق، علیه الرحمه، واقع گردیده و این که وی نقل نموده است، دلالتبر کمال صحت آن دارااست .
2ـ روایت، مشتمل بر جریانی می باشد که مرتبط با یک نفر وجود ندارد، برای این که صبح که عموم بیدار میشوند، رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد میبینند با زنجیر، آرم گذارده گردیده است که عموم باور نمایند . و این زنجیر، مدتی در خانه سید محترمی، ظاهرا به اسم سید ابوالحسن الرضا، بوده میباشد و عموم به آن استشفاء میکردهاند و بعدا، فارغ از هیچ جهت طبیعی، مفقود میخواهد شد .
3ـ مکان بدور از شهر و در میانه کویر، جایی وجود ندارد که آیتم جعل یک شخص جمکرانی بشود، آن هم دست تنها، در یک شب ماه رمضان .
4ـ نوعا، عموم ساده، به واسطهی خواب، یک امامزاده را مشخص مینمایند و مسجد، از تصور عموم بی آلایش، شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد بدور می باشد .